3 Kasım 2007 Cumartesi

ZAZACA FiLM "KARA LEKE"

Bingöllü ses sanatçısı Sait Altun'un "Ağa" rolünü oynadığı ilk Zazakî film "Kara Leke" 2-3 ay sonra gösterime girecek. 36 sene önce yapmış olduğu "Bingöl'ün altı dere, yüreğim oldu pare" ve "Bizim Ziya evlenecek, parası yok dilenecek" adlı türkülerle meşhur olan Bingöllü ses sanatçısı Sait Altun, Zazaki seslendirdiği parçaların klibini yaptıktan sonra şimdi de kız kaçırma olayı çerçevesinde ağalık sistemini ele alan "Kara Leke" adlı ilk Zazakî filmi ile gündeme geldi. Filmde ağa rolünü üstlenen Altun, "36 yıllık sanat hayatımda hep Bingöl''ü tanıtmaya çalıştım. Bingöl'ü çok seviyorum, Bingöl sevdalısıyım" diyerek Bingöl'e olan sevgisini ifade etti.


En son olarak "Çemo, Çem Çoligo" ve "Day Vone" adlı Zazakî parçalarına Bingöl ve Diyarbakır Lice'de klip çektiğini söyleyen Altun, "Böyle bir filmi yapmaktan çok büyük bir heyecan duydum. Bingöl için başka projelerim de var. En kısa zamanda burada bir konser vermeyi ve elde edilen gelirle yoksul çocuklara da maddi katkıda bulunmayı hedefliyorum." dedi.

"İlk Zazakî film" unvanına sahip olan "Kara Leke" adlı filmin bazı bölümleri Diyarbakır ve Mardin'de bazı bölümleri de Bingöl'de çekildi. Şu anda montaj aşamasında olan Kara Leke, 2-3 ay sonra izleyicilerle buluşacak.

2 yorum:

zaza21 dedi ki...

valla dört gözle bekliyoruz bir an önce yayana girerse seviniriz ALLAH utandırmasın ve devamını nasip etsin

Unknown dedi ki...

ya hu bu ne zaman yayına girecek en son 2008 de baktım 3 ay sonra dedile şimdi ne oldu yayınlıyacaksanız yayınlayın ya hu ne kadar da ağır iş yapiysunuz